Вариация на торта Медовик


Малко поскиторихме и го ударихме леко на балкански селски туризъм покрай Елена, Търново и Габрово, и не само. Имахме и моренце първоначално, но няма да си кривя душата - планината повече ми харесва :)) и особено малките селца, ако може да са и по-безлюдни - още по-добре (тук малко се разминаваме с половинката, но засега постигаме консенсус :))
Затова и поредното ми предложение е с малко по-неугледен вид - нещо ала селска торта.

Тепавицата покрай Килифаревския манастир

Рецептата на оригиналната рецепта за торта Медовик със заквасена сметана,
може да видите тук >>

Продукти:
3 яйца
1 чаена чаша захар
2 супени лъжици мед
100 грама краве масло
4 супени лъжици какао
1 чаена лъжичка сол
1 чаена лъжичка сода бикарбонат
3 чаени чаши брашно

за крема
1 пакетче нишесте (аз използвах ягода)
захар на вкус
вода според указаното количество върху опаковката на нишестето
В тенждера поставяме кравето масло, захарта и меда. На слаб огън ги разтопяваме (не е нужно захарта съвсем да се разтопи, а маслото). Прибавяме леко разбитите яйца с 1 чаена лъжичка сол (жълтъците и белтъците колкото да се съединят). Разбъркваме до хомогенизиране. Прибавяме и содата. Накрая добавяме брашното и какаото. Държим, бъркайки на котлона, още около минута-две. Изсипваме тестото върху много добре набрашнена повърхност. То е много лепкаво, но това да не ви притеснява. Оставяме да поизситине леко за около 3-4 минути и го разделяме на 8 равни части. 

Една от къщите в Етъра (май тази със закуските)
Спомням си, че преди няколко години там хапнахме много вкусна баница, но този път нямаше, а изборът се свеждаше само до гевреци и симиди + боза и 
айря(а)н. Гевречето ми хареса долу-горе, но симидът много странен вкус имаше и определено не бе моят.
Всяка част разточваме върху добре набрашнена повърхност, като отгоре пак набрашняваме, за да не залепва точиката. Трябва да се разточи тънко, но не чак прозрачно. Слагаме първата кора в тавичка, покрита с хартия за печене, но тавата трябва да е с по-голям диаметър, защото с друга тавичка, с диаметър около 20 см изрязваме от тестото кръг. Излишните краища отстраняваме. Това го правим директно в тавата, която ще печем, защото, ако го направите върху плота, при пренасянето формата ще се развали. Печем в предварително загрята фурна на 200С за около 3-4 минути. Внимаваме да не изгорим блата, защото много бързо става готов. Отстраняваме го от хартията за печене и пак върху същата повтаряме операцията с останалите части тесто. Това, което сме изрязали може да го ползваме за други блатове, но на мен ми струва и така достатъчно висока тортата, та можете да си ги изпечете и да си наравите по-малко торте или друго сладкишче, или пък просто бисквитки. Аз не изрязвах блатовете този път, а ги оформях долу-горе да бъдат с еднаква големина - все пак исках да получа торта с "домашен изглед" - нещо напоследък съм се запалила доста по старите селски нещица :))) Ще ви покажа каква кърпа вече си имам - над 100 годишна е, от пра-пра баба ми е, та е вече малко пожълтяла на места.
Блатовете трябва да са меки, но и да сте ги попрепекли, кремът ще оправи всичко, стига да не сте ги направили на въглен, де :))

Кремът или по-точно нишестето приготвяме според указанието на опаковката, но трябва да е по-рядък, защото чрез него ще се напоят блатовете на тортата. Съединяваме блатовете чрез него, като трябва да ни остане и за намазване отгоре и отстрани на торатата. Украсяваме както решим, но аз си спестих това - едно време все украсени торти са яли :)) Шегувам се, както вече казах, не това ми бе целта. Оставяме да престои в хладилник поне 2-3 часа в хладилник. 
Вариантът със заквасена сметана ми харесва повече, но този е доста по-лек и подходящ за хората, които не консумират млечни продукти - кравето масло може да се замени с кокосово масло и слънчогледово олио.
Вкусово леко наподобява онези следобедни закуски, които получахахме в детската градина - бисквитени торти с нишесте, но това е доста по-вкусно. Казва го човек, който не обича нишесте :))


Коментари

  1. Инче, интересно предложение. Харесвам този тип торти и ги правя с удоволствие, ще пробвам и твоята...
    Чудесна почивка сте имали... хубаво си е и на планина и на море...
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  2. Ина, много съм слушала за тази торта Медовик, но не съм я опитвала. Сега като я гледам обаче, абсолютно ми напомня тортата Марленка, емблематична за Чехия, за която съм споменала в блога тук, но пък я има на снимка http://colourmagicp.blogspot.com/2011/07/blog-post.html.Много си приличат, нали? Ако и вкуса й е като на тази от Прага, направо да запрятам ръкави.
    С усмивка Мария

    ОтговорИзтриване
  3. Зори, благодаря :)
    И на мен са ми любими този тип торти :)
    Хубави и на теб :)

    Мери, да, сега като порових из нета, виждам, че е същата, само че кремът на чешката е с орехи, коняк и кондензирано мляко. Ще го пробвам и него.
    Между другото и аз съм се разписала при Пивницата в Прага :))
    Имаш чудесни снимки, особено на манджички :))
    Хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  4. Оооо, още една бегълка през лятото се завърнала :c

    Тази ти торта, с този крем от нишесте, как ми напомня само на мамините торти :h

    А симидите..... не са ти харесали този път, защото ти вече правиш по-хубави. Ха на бас, че етака :d

    ОтговорИзтриване
  5. He dado con tu blog, al dejar un comentario en el de José Manuel "asopaipas" y me ha encantado tu blog y su contenido.
    vendré mas veces.
    ha sido un placer haberte conocido
    un abrazo

    ОтговорИзтриване
  6. По моя край си ходила, а така-а-а, знаеш къде да отидеш.:))))))
    Тази торта я виждам в много неподходящ момент, в 10 вечерта ми кажи, защо ме вкара в такава беля да си правя десерт.:))
    Чудна, чудна!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда страшно апетитна тортата! И на мен на планина ми харесва повече, нищо че съм на море сега :-) Страхотна разходка сте си направили, Инче!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  8. Много апетитна тортичка и красиви снимки , Ина !
    Сърдечни поздрави от мен ! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Инче,липсваше ни,добре дошла!
    За безлюдните планински селца сме на една вълна,колкото по-малко народ и глъчка,толкова по-идеално.Тортата е много чаровна и бих си хапнала това страхотно парче и без грам украса.
    Великолепно поднесена!Имаш много хубава градина,ако съдя по снимките.

    Хубави събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
  10. Ина, хайде тогава напряви и тортата по чешкия тертип, да не ровя в нета...че сега си събирам емоциите от нашият поход, пък и съм малко контузена, та не ми се занимава с торти, ти я направи, пък аз после ще я "препиша" от теб! Да знаеш, много беше вкусна, ама пък от друга страна, може би вкуса си идва с Пражката атмосфера, знам ли...Ще чакам!
    Хубав уикенд!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  11. Sorprendente torta,se ve muy tentadora ,que belleza y degustarla será un placer,tiene que ser una receta antigua,no la conocía,abrazos grandes.

    ОтговорИзтриване
  12. Ина,хората готвят от незапомнени времена!Хич не ми е по вкуса някой като каже-твоята е същата само че няма това, има онова...
    Твоята е уникална,защото е приготвена с твоите ръце и твоето сърце!Много ми харесва!Ще я пробвам:)Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  13. Че ми липсваше изобщо не се съмнявай :)
    Но пък си била на хубави места, особено в планината!
    И завръщането ти е толкова вкусно, розово.....
    Прегръдки, Инче и хубаво лято!!!!

    ОтговорИзтриване
  14. Пепчо, кремчето трябваше да е без мляко, защото щеше да е очебийно, че този млечен продукт присъства. Иначе кравето масло малко трудно може да го разконспирира един човек, който казва, че не обича продукти с такъв произход, обаче, когато не знае, че са вложени, ги яде :)))
    Хубав уикенд :)

    CUATRO ESPECIAS, thanks :)

    Така е, Рони, по твоя край бях, и през или по-точно покрай Търново минахме, но само транзит, използвайки детелините ли, какво беше, не помня точно :)) А Търново открай време ми е любим град, както и околността.
    Благодаря ти :)

    Миленка, благодаря :)
    Их, хубаво моренце ти пожелавам. Очевидно имаш хубав интернет, защото ние при скиторенето ползвахме от време на време мобилен и това бе и причината да не влизам много из сайтове, които натоварват, особено с много снимки, както е из кулинарните.

    Сабина, Еликсирче благодаря ви :) Слънчев ден ви пожелавам :)

    Мери, ще пробвам, заинтригува ме.
    Бързо оздравяване ти пожелавам :)

    Rosita, thanks :) Have a nice day :)

    Катерина, благодаря :)
    Но наличието или липсата на някоя или някои от съставките в дадена рецепта си е факт, при това и когато технологията на приготвяне е абсолютно същата, няма как човек да не каже, че е подобно на еди-какво-си, нещо като при подобните триъгълници :)))
    Дано ти хареса тортата. Ние сме й почитатели вече, аз повече на варианта със сметановия крем, както вече споделих.
    Много усмивки :)

    Дани, целувам те, мила :*
    Имам да наваксвам, че доста неща сте сътворили в кухнята, така ми се струва :))
    Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  15. Ина, прекрасна торта и страхотни снимки! От кога слушам за медовика и все от мързел не стигам до него. Вземам си едно парченце от твоя и забягвам и аз в планината. :))

    P.S. при мен те очаква една награда. Ето линка, че доста станаха - http://know-how-to-cook.blogspot.com/2011/08/blog-post.html

    ОтговорИзтриване
  16. Инче, добре дошла! Прекрасна почивка е била, много е хубаво да съчетаеш морето и планината.:-))
    Чудеснь е тортата, ь снимките, както обикновено, изкусителни!:-)))
    Слънчев и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  17. Que pastel de capas tan original, fantastico.

    Saludos

    ОтговорИзтриване
  18. Танче, благодаря за наградата и хубавите думи :)
    Хубав съботен следобед :)

    Мони, благодаря :)
    Хубав и на теб :)

    Josw Manuel, Federica, thanks :)

    ОтговорИзтриване
  19. Ина, много хубава почивка сте имали! А и завръщането ти е чудесно и много апетитно! :) Отдавна се каня на Медовика, но само като си представя, че трябва да пека 8 блата един по един, ме втриса :) Тортата ти е страхотна!
    Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  20. Ина, чудна ти е тортата! Единственият медовик, който съм правила до момента, е френската селска торта - много ми харесва, но твоята е съвсем различна - толкова изкусителна и розова!!!
    Поздрави и приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря, Мира!
    Хич не се чуди, печенето на 8 блата не е никак пипкаво, нито пък бавно - по 5 минити максимум на блат, даже и няма толкова.
    Хубави и на теб :)

    Аелис, френската селска торта не е ли всъщност Медовик? Имам предвид този с крем заквасена сметана.
    Благодаря ти :)
    Хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  22. Това прилича на моята торта, но не е с бисквити XD
    много апетитно, а онея гевречета... наистина не струват.

    :t

    ОтговорИзтриване
  23. ... еее, трябваше да е цветенце XD Нищо ^^`

    ОтговорИзтриване
  24. И да питам, къде ти е сърчицето?

    ОтговорИзтриване
  25. Ина, чудна торта си направила! :n Снимките са очарователни, а и разходката си я бива!
    Поздрави и приятна седмица!
    Миро

    ОтговорИзтриване
  26. Дръпи, мерси :)
    Разкарах го сърчицето, че много шарено е тук при мен :))

    Миро, благодаря :)
    Хубава и на теб нова седмица :)

    ОтговорИзтриване
  27. Инче, Слънце, бая време те нямаше, но като гледам почивката си е струвала ! Чудни снимки !

    Мда, този Медовик го заглеждам ту тук, ту там ....кога ли ще узрея достатъчно за идеята ...

    ОтговорИзтриване
  28. Федорка ... и аз като теб, напоследък предпочитам планината, селцата, по-безлюдните местенца :))) Незнам какво ми стана ... не бях такава :))) Много обичам "Медовик", а още повече обичам импровизацийте :)) Инче чудни снимки и да ни покажеш онази старата, бяла кърпа ... умиргам си и за такива нещица ... напоследък :)

    ОтговорИзтриване
  29. Ивче, мисля, че узряла отдавна за Медовик, гледайки последните ти изяви в кухнята. А и тортата, както вече казах, никак не е трудна, само така изглежда, заради точенето най-вече :)
    Хубав ден и прегръдки :)

    Eв, ще я покажа :)))
    Благодаря ти :)
    Много усмихнат ден :)

    ОтговорИзтриване
  30. Инче, много апетитно парченце си поднесла! Много обичам розови кремчета ;) Аз все се каня да направя Медовик, но в крайна сметка все нещо друго се получава.
    Хубава разходка сте си направили. И ние мислим да обиколим този край, но ще видим...
    Хубава нова седмица :))

    ОтговорИзтриване
  31. Ох,от кога му се каня на този "медовик" и все не му идва ред, но някои ден......
    Тортичката е чудесна и на мен ми напомня за бисквитените торти от едно време, които мама правеше вкъщи и бяха най-вкусното нещо на света:):):)
    Чудесна разходка и прекрасни снимки.
    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване
  32. Много розово и много нежно завръщане:)
    Не съм пробвала такава торта, но си я записвам:-)
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  33. Un lugar precioso. Me encanta.
    Una delicia de postre, no lo conocía el color de la crema es divino, seguro que está exquisito.

    Besos,

    ОтговорИзтриване
  34. Ама как красиво се е надиплила тази торта!! Чудна е Ина :)!! И защо си мисля, че едно от имената на торта медовик е - френска селска торта - та ако не съм в грешка :) твоята версия е нашата достойна реплика на френската!!

    ОтговорИзтриване
  35. Благодаря ви, момичета :)
    Прегръщам ви сърдечно :)

    ОтговорИзтриване
  36. Ина, много хубава е станала тази торта... Това розово така ме привлича, а и снимките ти от планината. Поздрави и приятни августовски дни!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации